keskiviikkona, toukokuuta 02, 2012

Meikkipussi synnärille?

Varmaan monen mielestä hyvinkin turhaa ja joutavanpäiväistä miettiä synnytystä mitenkään estetiikan tai kauneudenhoidon kannalta, mutta.. minulla on pyörinyt jonkin verran mielessä myös se, miltä sitä sitten näyttää kun on lähdössä synnyttämään tai synnytyksen jälkeen, kun aletaan niitä valokuviakin ottaa. Luonnollisesti vauva on päähenkilö ja kaikki terveyteen ja turvallisuuteen liittyvät asiat menevät turhamaisuuden edelle, mutta..

Minä otan meikkipussin mukaan synnärille. Tai vähintäänkin ne tärkeimmät, eli ripsarin, peitevoiteen ja ripsientaivuttajan.


Lisäksi nyt kun vielä olen kotosalla, olen pitänyt huolen siitä että iholla on pieni päivetys (=itseruskettajaa) ja että karvat on sheivattu vähintäänkin jaloista ja kainaloista. Varpaankynnet ovat kuosissaan pedikyyrin jäljiltä, ja manikyyrin teen itse itselleni.


Minä en myöskään vauva- ja pikkulapsiaikana halua muuttua sellaiseksi "muumimammaksi", joka ei pääse vanhoihin mittoihinsa kuukausienkaan kuluttua, kulkee rasvaisessa tukassa eikä pidä itsestään huolta. Tiedän, että kunhan vaan saan jonkin verran unta, niin pystyn huolehtia myös itsestäni. Eri juttu on tietysti sitten se, että jos vauva-aika on niin kuluttavaa ettei yksinkertaisesti vaan jaksa mitään "ylimääräistä" niin sittenhän on jostakin karsittava, mutta.. Itselläni on ainakin kaapit täynnä kuorintoja, kosteusvoiteita, seerumeita, tehohoitoja ja kaikkea mahdollista apuvälinettä siihen, että sitä kulahtamista ei pitäisi päästä tapahtumaan. Tiedän monia äitejä, jopa monen lapsen äitejä, jotka ovat tosi huoliteltuja ja tyylikkäitä, joten ei vauvojen/pikkulasten pitäisi olla mikään este sille että äiti voisi olla myöskin ulkoisesti viehättävä NAINEN.

Pinnallista? Ehkä. Mutta minulle myöskin tärkeää.

1 kommentti:

  1. Mäkin meinaan kyllä ottaa meikkipussin mukaan! Kiva vähän ehostautua sitten ottamaan vieraita vastaan ja ainakin mulla itelläni on henk.koht vähän kivempi olo kun on meikkiä naamassa (:

    VastaaPoista